ES

ES

ES

ES

نحوه عملکرد فروشگاه اینترنتی چگونه است؟


 یک فروشگاه الکترونیکی موفق فروشگاهی است که کالاهایش متنوع بوده یعنی فقط در یک محدوده نباشد بلکه در چندین طیف ارائه گردد و اگر فروشگاه محصولات گوناگونی دارد حتماً آنها را طبقه بندی کرده، تا خریدی راحت برای مشتریان فراهم کند. مثلاً طیف محصولات آرایشی و بهداشتی را از مواد غذایی جدا کند و در طبقات مختلف جای دهد.

 فروشگاه ها باید در مورد محصولات خود اطلاعات درست و شفافی را به مشتری ارائه دهند. دلیل اینکه مردم برای خرید به فروشگاه آنلاین مراجعه می کنند در واقع به چند دلیل است: وجود جزئیات در مورد کالا، درج قیمت آن و صرفه جویی در زمان است.

بنابراین آنها باید این موارد را در اولویت کاری خود قرار داده و دورنمای شغلیِ مناسبی را برای خود فراهم سازند.

 از لحاظ ارائه خدمات مناسب به مشتری:

 مسلماً از مواردی که برای هر خریدار بسیار مهم می باشد خدماتی است که یک فروشگاه در ازای خرید محصول ارائه می دهد.

 انسجام یک فروشگاه در این مسئله باعث خریداران بیشتر می شود. این خدمات می تواند در موارد مختلفی باشد مثلاً یک فروشگاه خوب یک گروه پشتیبانی برای مشتری های خود در نظر می گیرد تا به سؤالات آنها در مورد محصولات پاسخ دهند و به مشتریان در انتخاب کالا کمک کنند. فروشگاه های خوب یک سری خدمات رایگان برای مشتریان در نظر می گیرد این خدمات می تواند در مورد هزینه ی حمل و نقل و یا برای مشتری های که بیش از یک‌بار از آنها خرید می کنند دارای تخفیفات ویژه باشد.


از لحاظ متقاعد کردن و راهنمایی:

این مسئله مربوط به برقراری ارتباط با مشتری می باشد. مسئله متقاعد کردن مشتری برای خرید از فروشگاه بسیار گسترده است. در وهله‌ی اول یک فروشگاه خوب باید یک ظاهر مناسب و جذاب داشته باشد این فقط مربوط به تجارت در دنیای مجازی نمی شود در تجارت سنتی هم مسلماً یک فروشگاه با ظاهر مناسب مشتری های بیشتری را به خود جذب می کند.

 یک فروشگاه با ایجاد یک ظاهر مناسب می تواند به مشتری این گونه القا کند که در این مکان حتماً کالای مورد نیازش را پیدا خواهد کرد.

فروشگاه های اینترنتی که بیش از حد شلوغ نباشند چون تلاشی که کاربر باید برای درک چگونگی فروش اینترنتی کند را کاهش می دهند موجب کاهش زمان فروش می شوند به عبارتی زمان فروش را کوتاه می سازند که این موضوعی بسیار مهم برای کاربران است.

از لحاظ امنیت:

 ایمنی وب سایت فروشگاه های اینترنتی یک مسئله بسیار جدی و مهم است.

طبیعی است که کاربران یک فروشگاه آنلاین نسبت به افشای اطلاعات بانکی و همچنین اطلاعات خصوصی خود نگران باشند در واقع فروشگاه ها باید امنیت اطلاعات شخصی و خصوصی مشتری خود را حفظ و تضمین کنند در غیر این صورت اعتبار خود را از دست خواهند داد و اعتبار از دست رفته به سادگی قابل بازگشت نخواهد بود.


 از لحاظ قیمت گذاری:

  قیمت گذاری در بازار سنتی بر مبنای هزینه صورت می گیرد. فعالیت ها باید به صورت سلسله مراتبی تعریف شوند بدین منظور که تا مراحل اولیه آن انجام نشود، نمی توان مراحل بعدی را آغاز کرد.

 قیمت گذاری بر مبنای هزینه دیگر پاسخگوی نیاز بازار نخواهد بود.

در اینترنت چگونه است؟

  • به علت پایین بودن هزینه جستجو در اینترنت قیمت کالا نیز کاهش می یابد.
  • حذف خرده فروشان در بازارهای الکترونیکی، هزینه ها و در نتیجه قیمت تمام شده را پایین می آورد. در فروشگاه های الکترونیکی قوی با ایجاد تنوع بیشتر در کالاها و خدمات، قیمت های متفاوتی ارائه می شود تا مشتریان بتوانند بنابر توانایی مالی و میزان رفاه خود، کالا و خدمات متناسب خود را دریافت نمایند.

 از لحاظ سیستم پرداخت روان و دقیق:

  فروشگاه الکترونیکی ایده آل علاوه بر اینکه باید امنیت سایت خود را تضمین کند می بایست برای مشتری ها نیز یک سیستم پرداخت آسان و راحت را فراهم کند تا تمامی افراد با هر میزان تحصیلات بتوانند از خدمات فروشگاه بهره مند شوند.

موارد ذکر شده در قسمت فوق، نمونه‌های مشروحی از نشانه‌های یک فروشگاه اینترنتی ایده آل و مناسب می باشد.همچنین برای اطلاعات بیشتر و مشاهده لیست فروشگاه های اینترنتی در آکادمی رخ اد اینجا کلیک کنید.

  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.